O Wyspie Muz...

Prawdziwe dzieło jest trwaniem, jest uczeniem się życia – Roman Opałka. Więcej wypowiedzi na temat sztuki w Notatkach o sztuce.

poniedziałek, 17 października 2011

Festiwal Dekonstrukcji Słowa „Czytaj!”. Częstochowa. 17.10.-23.10.2011.


Autorami zamieszania wokół czytania są dwie osoby: Agnieszka Batorek i Adam Florczyk - samozwańczy dekonstruktorzy i koordynatorzy projektu.



Moje refleksje. "Wietrzenie" poezji z Jerzym Kędziorą...
Z powodu odlegości nie jestem i nie będę ani uczestnikiem, ani obserwatorem tego Festiwalu, ale uwiodła mnie sama idea i oczarowała instalacja Jerzego Kędziory -  obraz zapisanych kartek rozwieszonych na sznurze niczym pranie. Pismo jest skostniałą formą, która konserwując mowę unieruchamia i więzi żywe słowo. Zgadzam się! O, tak! Należy uwolnić słowa! Pozwolić im zaistnieć w przestrzeni. Nie powinny być więzione w książkach! Więcej...

INFORMACJE O FESTIWALU:
Festiwal Dekonstrukcji Słowa „Czytaj!” zainaugurowała instalacja Jerzego Kędziory. Oficjalne otwarcie czytelniczej imprezy miało miejsce dzisiaj (17 października) w Częstochowie przy Ławeczce Poświatowskiej w Alejach.


Jerzy Kędziora, autor nietypowych balansujących rzeźb, znanych w Polsce i za granicą, swoją instalacją odmienił przestrzeń wokół Ławeczki Poświatowskiej. Na sznurkach rozwieszonych pomiędzy konarami drzew zawisły... wiersze.
- W Domu Poezji Haliny Poświatowskiej, gdzie miałem swoją pracownię, ktoś zostawił mi swoje wiersze, zawieszone w siatce na ogrodzeniu – mówił artysta. - To zainspirowało mnie do stworzenia tej instalacji. (...)

rzeźbiarz Jerzy Kędziora - autor instalacji


instalacja


Strona internetowa Jerzego Kędziory: http://jerzykedziora.com/

Wszystkich z Częstochowy i okolic serdecznie zapraszam na SPOTKANIE słowa. Szczegółowy program znajduje się na stronie Festiwalu. Impreza trwa tylko tydzień. Do końca pozostało zaledwie kilka dni!



Zachęcona przez Organizatorów Festiwalu postanowiłam przyłączyć się do akcji i prze"wietrzyć" tomiki z moimi ulubionymi wierszami, a ponieważ akurat dzisiaj (19.10.2011 r.) przypada kolejna rocznica śmierci mego Ojca pozwoliłam sobie wybrać ten, a nie inny utwór... Żegnaj.







Brak komentarzy: