O Wyspie Muz...

Prawdziwe dzieło jest trwaniem, jest uczeniem się życia – Roman Opałka. Więcej wypowiedzi na temat sztuki w Notatkach o sztuce.

sobota, 30 kwietnia 2011

Leszek Żurek o sobie. Fragmenty wypowiedzi.



"Fotografia pielęgnuje pamięć." [1]


"Od lat zmagam się z pamięcią i czasem." [1]


"Na ogół moje fotografowanie odbywa się bez użycia jakichkolwiek
fotograficznych narzędzi. Obrazy rejestrują się wyłącznie w przestrzeni
wirtualnej mojej własnej pamięci. Zdarza się, że z kamerą.
Celowo wybieram [wtedy] tę ciężką, niezgrabną i nieporęczną.
Dodatkowo ograniczającą mnie do 10 kadrów. Zmusza mnie [to] do wyborów." [1]


"Zdarzają mi się chwile, gdy chciałbym za jednym naciśnięciem spustu
migawki zatrzymać wszystko to, co staje przede mną i to, co już
pozostawiłem za sobą. Taka moja mała zachłanność na obrazy i chęć
ich posiadania na wyłączność." [1]





Wybór fragmentów wypowiedzi Leszka Żurka: J.T.


Źródła, z których pochodzą cytaty:
[1] Leszek Żurek, Wycinki - Fragmenty - Kawałki, 2010. (Zaproszenie na wystawę "Wycinki"
w Katowicach. Galeria Mediów Wyższej Szkoły Mechatroniki w Katowicach, 2010 rok.)

Brak komentarzy: